Den ensamme i Stockholm


Jag kom att tänka på killen som kommenterar fotboll på tv4plus. Ofta är det 3 matcher i rad på söndagarna i La Liga. Den jäveln sitter alltså där i 6 timmar och kommenterar vad som händer på en plan på andra sidan Europa. Sitter han i ett lökigt studiorum i stockholm? Springer han på toaletten de stunder då det faktiskt är tyst? Är det någon som ger honom feedback och utvecklingssamtal på hur han kommenterar? Pluggar han mycket innan så han kan säga lite underfundiga saker, intressanta infallsvinklar? Eller är han bara hjärndöd och säger "Det var skickligt gjort" och höjer tonläget när det nästan blir mål? Nämner intensivt namnen på spelarna när de får bollen.

Jag har så många frågor, men jag vet inte ens vad killen heter, och jag orkar inte googla fram det. Men den dagen jag gör det ska jag mejla honom och säga att det uppskattas det han gör. För han är ju så ensam där bakom skärmen, han får alltid kommentera helt själv. Och vi får aldrig se hur han ser ut.


Efter sista matchen brukar han säga tack och hoppas att vi alla har haft en trevlig kväll. Och det har vi. Kära lilla du, frågan är om du har haft en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0