Psykologiska termer


Söndagens pirogbagarfasoner föranledde mig att besöka en affär. På Netto har de ingen pixadeg, så jag cyklade till Hemköp. Där skrämde jag mig själv, då jag märkte att jag vid schampot ömsom dömde, ömsom sörjde en ung kvinna på grund av innehållet i hennes korg. Eller, hon hade ingen korg, hon bar sina varor i famnen. 3 paket Billy's och en påse ostbollar. För jag visste ju att det bara var en projektion då jag själv skämdes lite över min pizzamix. Jag skämdes för tanken också, och tänkte följa efter henne och säga förlåt, fast jag inte sagt något. Snabbt insåg jag det orimliga i det hela och gick sakta till cykeln. Nu hoppas jag bara att hon själv tycker att det kommer bli en bra kväll, och inte en ledsam kväll. För det känns lite som om det skulle kunna bli en ledsam kväll. Igår däremot, så såg jag en tjej som inte hade en ledsam kväll.
Hon spelade på en rödbrungyllene fiol, så våldsamt att håret med samma kulör ibland föll över strängarna så att hon spelade på det också. Jag undrar om hon var medveten om det, för hur det lät visste väl bara hon.

När jag inte duschat på 2 dagar luktar jag precis som farfar brukade göra när han varit i skogen och sedan i källaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0