Katten sjunger på morgonen


Jag bor i en ny lägenhet nu. Den är helt perfekt, och jag tror att jag har det så bra nu som jag aldrig haft det. Läs:
På morgonen kan man vakna av att en katt SJUNGER på innergården. Jag skriver sjunger, fast den jamar, mjauar. Men den mjauar så vackert som om den sjöng. Men en morgon kattgrät den också, och det var inte lika kul. Då fick jag gå ut och leta så den inte satt fast i det stora pilträdet. som tur var hittade jag den inte och den slutade gråta.

Jag har fler krukväxter än jag kan räkna. Mor som var på besök igår sade att 3 av dem hette "Dr. Westerlunds blomma".
På wikipedia står det: "Det finns en blomma som kallas för Doktor Westerlunds hälsoblomma. Dess botaniska namn är rosengeranium och tillhör släktet pelargoner. Doktor Westerlund använde den här blomman i sina behandlingar. Han rekommenderade sina patienter att ha blomman i sovrummet därför att den sprider en uppfriskande doft när man rör dess blad."

Det var häftigt på den tiden när läkarna hade koll på krukväxter också. Och den doftar verkligen gott, och jag har den i sovrummet. Tack Dr. Westerlund, tack katten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0