En alldeles ny grön växt

Jag var på ICA. En promenix på 5-10 minuter härifrån ligger ett stort ICA. Där köpte jag sånt man behöver för att laga mat och påväg till kassan (Jag handlar snabbt för jag hatar att handla.) Så såg jag ett stort berg av gröna växter.
Tidigare under handlingens gång hade jag tänkt på hur utsatt jag kände mig när jag handlade. Hela tiden måste jag göra olika val som grundar sig enbart på min känsla. Vad jag vill ha att äta. Jag ska känna efter: "Kanske jag ska laga detta ikväll?" Och för framtiden: "Handlar jag extra mycket kommer jag inte att behöva handla på länge igen, så det är bra fastän det är jobbigt att bära." Det enda jag har att gå på är en känsla som finns någonstans inuti mig. Ibland kan jag tycka att det är drygt att stå och vara introspektiv på ICA Maxi, så jag försökte att göra mina slutledningar angående kvällens middag så snabbt som möjligt.
MEN.
När jag gick förbi den stora hyllan märkt: "GRÖNA VÄXTER 4 FÖR 99:-", så kände jag genast att här var det inga problem. Jag ville ha en blomma. Men att köpa 4 stycken samtidigt kändes som vore det lite mycket på samma gång.
Tyvärr var det ju inga blommor på växterna, men jag antar att det beror på någon form av periodiskt leverne och snart är det ju vår. Därför fantiserade jag på vägen hem om hur det en dag när jag vaknar kommer sitta små knoppar på min gröna växt. Dessa kommer sedan utvecklas till väldoftande blomster med vackra kronblad och ett lugn, en känsla av hopp och framtid kommer sänka sig över mitt hem.
Så nu sitter jag här med min fönsterfikus i en genomskinlig mjölbehållare framför mig. (Krukor är ganska dyra). Och jag är så glad över att vissa beslut kan vara så enkla. Därför ska jag analysera situationen och identifiera faktorerna så sådana här bra saker händer mig oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0