Modern drift


När man cyklar hem efter en vunnen fotbollsmatch genom den mest italienska delen av stan på sommaren. Då kan man tillåta sig att njuta av doften av sköljmedel som sprids ut från alla tvättstugefläktar man cyklar förbi. Jag tror att detta gäller för alla divisioner.


Jag kommer hem, orkar inte duscha än. Det är skönt att vara lite varm och svettig. Dricker lite juice och lyssnar på musik. Funderar på om jag ska ha dåligt samvete för något tjuvnyp eller om jag ska vara glad att jag "visade attityd". Jag skrattade nästan ihjäl mig i slutet av matchen när stämningen var irriterad. Det blir lätt det när ett lag ligger under. (Inte mitt lag idag dock). De gnällde och gnällde, vi gnällde tillbaks. Och en i mitt lag sade: "HUR GAMMAL ÄR DU? 35?".

När jag väl ska duscha tar jag av shortsen försiktigt, försiktigt för att inte alla plastkulor från konstgräset som fastnat i dem ska spridas ut över hela lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0