Att vara 23 i olika delar av världen

Messi gjorde fyra mål på en match. De säger att han är bäst i världen, och när jag kollade på matchen så undrade jag om han visste att han var det, och om han kunde njuta av att vara bäst i världen. När jag såg Xavi vara sådär extremt fokuserad så undrade jag om han samtidigt som han spelade tänkte att han var en del i något större, en ganska viktig del i något som människor kommer minnas ganska länge. Jag tror inte att de tänkte på det, i alla fall inte precis då. Om man ser människokroppen som en maskin, som en organism som lyder under samma kausalitetslagar som allt annat, så är det inte rimligt egentligen, hur bra det funkar. Hur något som vi behöver se i repris fem gånger i olika vinklar kan vara något så ögonblickligt och naturligt för någon som bara är 23, precis som jag. Jag vet precis hur det är att vara 23, men jag antar att det är väldigt olika för alla som är 23. Så jag tror att om jag hade gjort 4 mål i en kvartsfinal i Champions League hade det inte spelat någon roll, jag hade nog bara oroat mig för att förväntningarna skulle höjas, och antagligen är det en liten, liten del i varför det är Lionel Messi och inte mig som en halv värld känner till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0