Loftgången ja. (8 dagar kvar.)

Idag gick jag upp klockan 6 och började skriva på min hemtenta. Till min förvåning lyckades upprätthålla koncentrationen ändå tills klockan 14 på dagen. Självklart tog jag lite pauser emellan och gick fram och tillbaks på mina 26 kvadratmeter och gned mitt skägg för att tänka och dricka en och annan kopp kaffe. Kaffet jag hade var så jävla vidrigt så att jag bara kunde få i mig en kopp på hela förmiddagen, och efter lunch gick jag och köpte ett paket skånerost och en chokladkaka. Scweizernöt. Mm. 
  Till min lycka fick jag ihop ungefär 6 sidor och min ångest lättade. Under en av mina pauser kom jag att tänka på skäggrakardagen, och det kändes precis som när man har ett nytt band och fått sin första spelning. Mitt hjärta började dunka lite snabbare och jag fylldes återigen av en härlig känsla av att vara lyckad. Jag klarade mig igenom det. 

  På eftermiddagen tog jag ut min stol på loftgången och satt och läste i Tärningsspelare av Luke Rhinehart. Jag gillar inte boken. Den är alldeles för inkonsekvent i sin inkonsekvens. 
  Medan jag satt och läste hoppades jag att människor som gick förbi nedanför skulle titta upp och tänka att där, där sitter en intelligent jävel, med det där skägget! 




 

/Smackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0