Jag hade ingen linjal! (9 dagar kvar.)

Idag tänkte jag mäta längden på mitt skägg, men jag har inte någon linjal. Istället tog jag en bit papper och ritade hur långt det är så att jag kan mäta sen. Det är riktigt långt om man sträcker ut det och inte plattar in det under hakan som jag brukar göra i min skam. 
  Personlighetsutvecklingen är i fokus för mig nu. Den 29 rakar jag av skägget, och i samma veva blir det sommarlov. Jag kommer omge mig med mycket nya miljöer och träffa många nya människor. Det ska bli intressant att se hur mycket av skäggmonstret som är kvar då. Eller om det ens går att dela upp min personlighet i med och utan skägg. Som det känns nu är det ju så. Innan skägget var jag väldigt annorlunda. Samtidigt har det ju gått ett halvår sedan dess och jag kan inte vara säker på att andra faktorer inte spelar in. 
   Jag spånar en del på utvärderingen av hela projektet. Det ska bli gött att ta ett helhetsgrepp och se om det bara var fjant eller om det fanns någon substans i det hela. Underbart ska det också bli att känna att jag och Pude har genomfört detta projekt som nu visat sig vara ganska krävande. Att vi verkligen lyckades. 



Imorgon fyller Björn Ranelid 60 år. Han publicerade sin första bok när han var 34, och det ger mig hopp att tiden faktiskt inte tar slut. Jag är inte gammal och livet kommer ordna sig, med eller utan skägg. 
  Jag avslutar med en av de finaste sakerna han skrivit: "Min själ väger inte mer än drömmen i en fjäril. Men den rymmer så mycket att Gud får ta till sin stora passare om han vill sluta den."

Kommentarer
Postat av: emelie

(Maila den här bilden till Farmor istället!)

2009-05-24 @ 21:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0