Jag gillar ju att sola (28 dagar kvar!)

Jag gillar ju att sola.  Och har fått ett litet brunt skimmer över min hy de senaste vackra dagarna. Men ju mer jag solar, desto jävligare kommer det se ut när jag rakar av skägghelvetet. 
   Min nya underbara internetvän Sebastian som kommenterade med ett fint peptalk på förra inlägget har ju fått mig att förstå vikten av att slutföra detta experiment, och därför kommer jag köra stenhårt till 29 maj. Men som sagt, på bekostnad av min fina, jämna bränna. 



Jag drömmer ganska mycket nuförtiden, och häromdagen drömde jag att jag rakade av skägget. Jag ångrade mig genast, och när jag vaknade förde jag instinktivt handen mot min haka. Ibland när jag tittar mig i spegeln känner jag också att det är ganska rått och häftigt, men det är som sagt bara i stunder av överdrivet självförtroende. 



Håret däremot har blivit blekt av solen på ett väldigt vackert sätt. 

Vi hörs kära skäggvänner!

/Smacks

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Oroa dig inte för solbrännan! Det är faktiskt så att en jämn solbränna är mycket tråkigare än en med en historia bakom. Förra sommaren fick jag för mig att lära mig åka skateboard och började med att inhandla alla skydd man kan ha. Sen åkte jag skitmycket skateboard. Skitmycket. Ofta utan tröja, men ändock med skydd. Det innebar att jag fick en jättekonstig solbränna på framförallt armarna där skydden suttit. Först handen solbränd, sen vitt där handledsskyddet suttit, sen solbränd underarm, sen vitt där ena kardeborrbandet suttit för armbågen, brun osv osv. Det såg väldigt roligt ut och gjorde att jag gavs möjligheten att berätta denna anekdot om mitt liv varje gång jag var i parken och träffade okända människor.

Så sen när du rakat bort skägget och ser ut som skit i ansiktet kommer du ändå ha en historia att berätta för nyfikna! Det är ungefär som när man varit i fjällen och fått en goggle-bränna i ansiktet. Folk blir väldigt avundsjuka TROTS att man ser ut som en idiot. I ditt fall blir det samma sak fast folk kommer inte ha en aning om vad du har varit i för exotiskt land och utövat för exotiska sporter. Så egentligen borde du verkligen ligga i och jobba på skägg-brännan.

2009-05-01 @ 19:23:56
Postat av: Smacks

Du upphör aldrig att inspirera! Självklart är det som du säger!

2009-05-02 @ 00:28:47
URL: http://letitgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0