Gym & skägg

Jag kom nyss hem från gymmet då ju den kroppsliga uppenbarelsen också är en liten del av sommarens dröm. Samtidigt märker jag att fotbollen kräver mer och mer av mig, och för att jag ska kunna uprätthålla min målform måste jag sculpta mina pecs och guns till det yttersta. 



  Men till saken. När jag idag satt och degade vid ett träningsredskap och funderade på vad jag skulle äta till lunch råkade jag få syn på mig själv i en glasrutas spegelrexflex. Jag var hårig, jag var skäggig. Och ingenstans på detta gym fanns det någon med ens en antydan till skägg. Plötsligt kände jag mig väldigt, väldigt utsatt där vid min hip abductor. Men efter en stund förändrades känslan och jag kände mig istället unik och åtråvärd. Vad är det som gör att man inte kan gymma och ha skägg? 
    Äh, det vet väl alla. Detta är en ickediskussion. Alla sorters gym är en grogrund för osunda kroppsideal. Hår är något dåligt som bara får finnas uppe på huvudet och allt annat hår är dåligt.


Kakans bild!


  Därför känner jag mig nu som en kung när jag öppnar glasportarna till gymmets oheliga attitydsplantskola. Jag skrider förbi receptionen med min indiesmala otränade kropp, skägg och toviga hår och HÖR hur de hjärndöda gyminstruktörerna tänker: "Vad FAN gör han här?". Men de kan inte stoppa mig, för en gång när jag var ung och precis flyttade till Lund köpte jag ett gymkort som jag inte kan bli av med och lika bra är väl det. Någon kan man alltid reta upp. Jag ska ju ändå gå i terapi så vadfan. 



  Nu ska det ätas lunch, balsameras skägg och solas lite innan det bär av till Malmö och en kväll med skäggbroder Pude. Vi ska skägga i Malmö helt enkelt. Skägga Sverige runt. Synd bara att vissa delar av Malmö är i Köpenhamn! 

För att jag är på så jävla bra humör ska jag bjuda på den bästa sommarlåten, ojojoj. 

<object width="445" height="364"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Leez80vMYf0&hl=sv&fs=1&rel=0&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Leez80vMYf0&hl=sv&fs=1&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed></object>
  
/Smacks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0