29:e maj börjar livet...

Jag börjar detta inlägg med en dröm min lillasyster hade igår. Jag citerar henne:

" Inatt drömde jag att jag skulle va i din lägenhet så gick jag runt själv o vilsen i stan, sen hittade jag en borg som låg vid din lägenhet o på taket satt en tjej o hennes kompisar, så ville hon låna en kniv av mig o då fick hon det, sen dödade hon sin lärare med den. Sen gick jag till dig o pappa o berättade att jag hade hjälpt en tjej att mörda en gubbe o då sa ni: jaja men så hade vi oxå gjort"

Jag undrar om min bad ass-attityd i den här drömmen har något med min uteliggarlook att göra?
Antagligen har min look förvirrat min syster så till den milda grad att hon upplever mig som en galning.
Det ska bli skönt att bli av med skägget.

Den senaste tiden har jag haft en del att göra, vilket gjort att jag bortprioriterat den här bloggen. Vilket jag egentligen inte borde göra nu när slutetappen av fas 1, skäggetappen, är i full gång. 
I helgen har jag varit på Nefertiti och tittat på Promoe, en man som har mycket längre, tjockare och framförallt äckligare skägg än mig. Mitt skägg är som en liten skolpojkes första pubisfjun i jämförelse med Promoes. Det ska bli skönt att bli av med skägget.

Förutom det har jag fotograferat åt www.karlsandwaldebrands.se och på söndagen för www.gbgvin.se bilderna jag tagit lär nog inom en snar framtid synas på de här hemsidorna. När jag fotade för gbgvin träffade jag en kille jag aldrig träffat förut. Jag är lite rädd att mötet med nya människor resulterar i en felaktig uppfattning av mig, tack vare mitt skägg. Den här tanken kommer 29:e maj vara som bortblåst. Det ska bli skönt att bli av med skägget. 
 
Den 29:e maj kommer bli ett historiskt datum för mig och Smacks. Då försvinner de hårstrån från våra unga ansikten som man en gång verkligen suktade efter att ha där. Betyder det här att jag blir mindre manlig när min nya skäggtrimmer smeker över ansiktet och avlägsnar hårstråna som den sista tiden bara betytt tvivel?
Nej det gör det verkligen inte. Den 29:e maj kommer Pude och Smacks stå högst upp på livets berg och stråla av självförtroende och skrika av total lycka.

Det ska bli JÄVLIGT skönt att bli av med skägget.
//Pude



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0