Nya jämförelser


14 februari 2009

Jag gillar bilden ovan. Håret liknar en man, jag vrider ihop mitt ansikte i skratt och liknar på så vis mer ett lejon. Det är den här typen av "vildvuxna" långhårighet som jag eftersträvar.

  De senaste dagarna har det varit rejält kallt ute, och ett problem har uppstått. Den varma, fuktiga luften jag andas ut genom näsan kondenserar och fastnar i mustaschen. Det känns obehagligt, som om hela muschen är full med snor, och jag får torka av vattenångan från mustaschen med min vänstra tumvante. För vanten har detta inneburit att den på stället där jag torkar börjar se ut som pälsen på en katt precis efter den tvättat sig. (Prr!)
   Detta är inte ok. Jag gillar det inte. Man vad ska man göra?
Som tur är blir det bara varmare och varmare nu.

Såhär i tider när man tycker att skägg- & hårväxten står still kan det vara gött att jämföra lite, för att inte tappa hoppet.


Någon gång i oktober kanske...


På bandyträningen senaste märkte jag att jag verkligen behöver ett hårband. Det får bli måndagens projekt.

/Smacks


Kommentarer
Postat av: Pude

Själv har jag börjat störa mig som fan på att varje gång jag snyter mig så fastnar det snor i mustaschen!

2009-02-14 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0