Inspiration II

På samma sätt som Brad Pitt är lite av vår inspiration, så är det faktiskt så att jag och Pude inspirerar folk.
  Igårkväll satt jag och pratade med min vän. För att inte outa honom för mycket kan vi kalla honom "Tsöude-Pfennie", eller "Pfennie: Den söude."
  
  Han berättade att han tyckte att skägg är en riktigt grym grej, och att han blivit inspirerad av mig, och själv ville skaffa sig ett litet skägg.
  Självklart blev jag smickrad, men jag blev också manad till eftertanke och sade till honom något i stil med:

"Pfennie, jag blir jätteglad att du är inspirerad av mitt skägg. Men du måste komma ihåg att med skägg är det som med människorna. Det finns inte två likadana.
    Med skägg är det som med snöflingor, du kan leta en hel mansålder, men du kommer aldrig hitta två likadana. Men ja, var inspirerad, kom dock ihåg att du måste hitta ditt eget skägg, ett skägg som passar dig. Det kommer vara ditt skägg Pfennie, och det kommer sitta på din haka. Jag kan hjälpa dig en bit på vägen, jag kan föra dig till branten, men du måste gå den sista biten själv. Språnge är ditt att ta."

 När jag så sagt det, improviserat, rakt ur hjärtat, precis som Björn Ranelid så tittade Pfennie på mig. Han sade inget, och jag sade heller inget mer. Men vi såg varandra i ögonen och vi förstod båda två.

 
För övrigt verkar det som om skägg är ett väldigt tydligt attribut. Häromdagen pratade jag kort med en okänd, och när vi skulle skiljas åt sade jag: Kom ihåg mig. Kom ihåg det här.

 Och personen svarade: "Jaja, skägg och glasögon!"
Först blev jag lite arg, för det lät löjligt, men sen tänkte jag att jag har ju både skägg och glasögon.








/Smacks

Kommentarer
Postat av: Emma

I´m not trying to spoil it for you guys, men

jag bläddrade precis igenom farsans nya DV-man, och minst hälften av modellerna, samt 90% av männen de gör reportage om har helskägg.

Ert lilla projekt är lite väl trendigt....

2009-03-02 @ 23:44:20
URL: http://esoephotography.blogspot.com
Postat av: Smacks

DV-man!? Är det en tidning eller? Där ser du, vi kan inget om mode och sånt. Eller så är vi helt enkelt avant-garde...och det kanske är lite av det som är grejen...?

Vi vågar ta språnget innan alla andra gör det. Vi följer våra hjärtan och skägg. Betänk också att bloggen startade 29 november förra året.



Men tack för kommentaren! Man kan aldrig bli nog kritisk vad gäller ett så intressant ämne som skägg!

2009-03-02 @ 23:51:51
URL: http://letitgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0