Fotbollscup

Igår spelade jag fotbollscup. Brödmästarecupen hette den. 20 lag mest bestående av matbutiker, brödleverantörer, lager...och sen vårt outsidergäng: Reklamlaget. Vår grupp visade sig vara lite av dödens grupp. Innan vår första match kollade vi på en och insåg att den här turneringen inte skulle bli några problem för oss att ro hem. Det ena laget vi tittade på hade inte en enda avbytare och de drack öl istället för vatten. Deras målvakt var enligt mig turneringens kung. Utseendemässigt påminnde han om Rolf Lassgård. Han använde nästan aldrig sina händer utan körde fullt ut på fina benparader. Bäst var ändå vid ett senare tillfälle när han sänkte lite minttu och sköljde ner det med en cider.

Inför första matchen var vi extremt taggade. Första mötet visade sig bli mot turneringens tredjepristagare. Dock lyckades vi på nåt konstigt sätt vinna mot dem med 1-0. Jag slog en "inkastfrispark" mot mål som målvakten tippade i ribban, sen var det bara för Coffe att stänka in returen. Det var väldigt jobbigt att försvara ledningen, jag blockade ett skott rakt på den heliga juvelen.
Matchen därefter var det efterlängtade mötet mot ICA lagret, de som jobbar under oss på ICA. Det visade sig bli en ensidig historia och vi spöade upp dem med 3-1.
Nästkommande match spelade vi 0-0 och matchen efter det torskade vi med 1-0. Detta räckte ändå till en andraplats i gruppen och vi gick vidare till kvartsfinal.

I kvartsfinalen hade vi inget att säga till om. Pågen spöade upp oss med 2-0. Orken var i denna match helt bortblåst.
Jag är ändå nöjd med vår prestation i turneringen, då jag inte trodde vi skulle gå vidare från gruppspelet.

Efter turneringen var det Bankett på Restaurant Kopparn. Vilken grabbfest det visade sig bli. Så patetiskt. Jag kände helt plötsligt att jag var tillbaka till de tragiska skogarna i Småland så vi stannade inte länge. Istället drog vi till Ritz, första gången jag var där, definitivt inte sista! Ett mycket trevligt ställe med MÅNGA fina damer.
En stund in på kvällen kom det fram en tjej till vårt bord och frågade Coffe om jag hette Sam. Tydligen så var jag väldigt lik en gammal klasskompis till henne. Hur som helst så gillade hon mitt skägg och sade klart och tydligt (2 gånger) att utav alla 5 personerna som satt vid vårt bord så var jag finast.

Hon var inte så snygg, men detta gjorde ändå min kväll.




//Pude

Kommentarer
Postat av: Smacks

GRYMMA PICS!

2009-02-08 @ 14:23:30
URL: http://letitgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0