Påsk(sk)ägg

Uteliggare + Stil och Finess = Det snyggaste jag vet. Jag undrar om det finns något så sexigt som när en man med ovårdat skägg och hår glider runt i finkläder och äger sönder allt och alla. Brad Pitt har gjort det, Joaquin Phoenix har gjort det, Matthew Mcconaughey har gjort det. Jag vågar även påstå att Jag och Smacks har gjort det.

Det är både med glädje och sorg jag längtar till Dagen D (29:e maj som alla borde veta vid det här laget).
Det ska bli skönt att känna sig som en "människa" igen, att slippa blickar och kommentarer angående sitt skägg.
Det ska bli skönt att skägget inte längre tar all uppmärksamhet utan att håret på huvudet nu tar över prioriteringen.
Det ska bli skönt att kunna dra fingrarna längs hakan och nästan skära sig på den sexigt korta stubben som kommer hägra.

Jag kommer sakna mina ihärdiga försök att dra hakskägget in i munnen.
Jag kommer sakna att dra mina fingrar genom skäggets mjuka mustighet.
Jag kommer sakna tryggheten som mitt skägg inger hos människor.

Den senaste tiden har jag ett flertal morgnar vaknat upp i panik av att jag inte har skägget kvar. När jag fört handen till ansiktet och känt att det fortfarande är kvar har jag fått ett barnsligt leende på mina läppar.
Hur kommer det kännas när jag vaknar morgonen den 30:e maj? Kommer jag föra handen till ansiktet och märka att skägget inte är där och därför bli ledsen och besviken? Eller kommer det bara vara en lättnad? Det får tiden utvisa.

Nedan följer några bilder som inte ens har ett (h)år på nacken. 
Det är märkligt hur en människa kan förändras på så kort tid.





//Pude

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0