Magiskt tänkande

Nu har det fan gått så långt att jag tänker att allt jobbigt jag har för mig kommer ordna sig bara jag rakar av mig skägget. Det kan ju inte vara så enkelt som att "klippa sig och skaffa ett jobb".  Jag lurar mig, och intalar mig själv att när skägget väl är borta kommer allt att ordna sig. 
   Jag är lite avundsjuk på Pude med, som bär sitt skägg med mycket mindre lidande. Jag tycker ju att det är ett stigma och har svårt att förstå mig själv när jag glorifierade min "nya, coola, häftiga livsstil." Se, jag har redan använt 4 citationstecken. Så cynisk har jag blivit. 



  Ett annat sätt som skägget påverkar mitt liv på är nu när jag ska införskaffa ett nytt pass för sommarens utsvävningar. Jag vill ju för fan inte ha ett pass när jag ser ut som en terrorist/pundare/olycklig. Men jag kan inte skaffa passet efter den 29 maj för då är det för sent! 
   Kanske, kanske kan jag använda det som ett argument för att få Pude att låta mig raka av skiten i för tid. För jag kan inte svika min skäggbroder. Jag k a n inte svika min skäggbroder. Vi gick in i det här tillsammans, och vi ska ut ur detta tillsammans. Jag önskar bara att han led lite mer så vi kunde ringa och gråta varandra till sömns på kvällarna.  (!) 



Jag vet att allt inte kommer ordna sig bara jag rakar mig. Men det är svårt för tanken att övertala känslorna. Och vem kunde tro att lite hår i ansiktet kunde ha den här påverkan på mig och min självkänsla. 
   Drömmen om den skäggiga sommaren gick i kras, och min fantasibild av hur härligt det skulle vara med skägg är sedan länge undanstädad till den delen av hjärnan som jag bara har tillträde till när jag har druckit öl. 

Mitt skägg är inte jag. Mitt skägg är inte jag. 

Här är en liten graf jag gjort för att beskriva min ångest:




(En ljuspunkt är dock krysset-ribba-in Zlatanmålet  som jag gjorde på fotbollsträningen idag. Högersläggan rår skägget inte på!

/Smacks


Kommentarer
Postat av: arvid

kolla in den här skäggmarodören så känns det nog lite bätter



http://www.xpl.se/the-longest-way.html

2009-04-16 @ 00:14:14
Postat av: Smacks

Tack Arvid! Jag träffade dig på Öland Roots!

2009-04-16 @ 07:37:25
URL: http://letitgrow.blogg.se/
Postat av: Pude

Du klarar det min vän! Det är bara att gömma skägget i en ziptröja när du tar ditt passfoto!

2009-04-16 @ 10:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0