En återförening, en VIP-kväll och två näsblod senare

Nu har det gått lite över en vecka sen de skäggiga männens återträff.
Helgen i Lund var helt fantastiskt, bortsett från tre saker.

Sak nummer 1: Efterfesten med det obligatoriska gitarrspelet och "skönsången" blev lite väl lång, typ 5 timmar.

Sak nummer 2: Smacks och Jonas började helt omotiverat tjafsa om helt omotiverade saker runt halv5 på morgonen när man själv bara ville sova, och så höll de på säkerligen 30-40 minuter.

Sak nummer 3: 
Pude: Nu måste du visa mig var man köper Lärdomsstaden Lunds bästa falafel.
Smacks: Självklart min skäggige vän!

Så gick färden mot vad jag kom att tro skulle vara Lärdomsstaden Lunds bästa Falafelhak.
Först när jag hade fått in min falafeltallrik och märkte att den smakade skit sa Smacks att detta inte var Lärdomsstaden Lunds bästa falafel. Han hade lurat mig! Tydligen utan att han själv visste om det, bakfyllan hade tagit över Joysticken som styr hans kropp.

Vi spenderade en del tid med att jämföra våra skägg denna helgen. Den stora skillnaden enligt mig är att Smacks skägg under hakan påminner om Svinto. Det är hårt och strävt, nästan så man skär sig på det. Mitt "Under hakan-skägg" är mjukt och fint som bomull. 
Däremot har Smacks längre skägg än mig och desto mer frodig musch.


Slirig efter några öl?


Kärlek två skäggiga män emellan


Jag drog på mig ett ordentligt Niagarafall ur näsan under kvällen


I veckan har jag, tack vare en facebook-grupp, fått gå på VIP-kväll på Max och avnjuta ett mycket fint Originalmål. Till det här fick man avnjuta hur många dipsåser som helst, plus glass och kaffe. GRATIS! Smålänningen inne i min kropp skuttade runt på moln lyckligare än någonsin.
Jag har märkt att jag torkar mig mycket mer noggrant runt munnen efter varje måltid nu när skägget är längre. Rädslan att jag har fått mat i skägget är större än någon annan gång i mitt liv. Jag tror det här beror på en eller två kommentarer jag fått efter en måltid då jag verkligen hade fått mat i skägget.


Snart, närmare bestämt den 15:e April, är det premiärmatch med mitt nya korplag "Fotboll För Dummies". Vad jag inte riktigt tycker om är att alla våra matcher spelas på grusplan, men ju mer jag tänker på det desto mer manligt känns det.

I lördags hade vi vår första "träning" med laget. 7 av 13 medlemmar kunde medverka på denna. Den blev väl som förväntat ganska tempofattig, vilket kanske delvis hade med lördagens härliga sommarvärme att göra (för att skylla på något). Två grabbar runt 10-11 bast joinade vår träning och fick stå i mål i varsitt lag. Ett anfall, ett inlägg, en Pudes högerslägga senare hade en av kidsen näsblod. Som tur var inte av någon allvarligare art.


En bakfull men ack så nöjd Smacks


Två ståtliga herrar


Analyserande!


Avslutningsvis vill jag bara säga att jag längtar till den 29:e maj väldigt mycket. 
Då ska jag glida runt i musch!

//Pude

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0