Skogshuggare och hårvikar.

Något mer jag märkt i min utveckling är att jag på sistone mer och mer börjat figurera i diverse skjortor. Rutiga skjortor, osv. Skogshuggarskjortor skulle någon kanske säga. Och skogshuggare har ju som vi vet, långt hår.


Detta är Olof, han är skogshuggare och har långt hår. Just på den här bilden är han dock inte på jobbet, och därför har han inte heller på sig en skjorta. På den här bilden har Olof snarare på sig lite casual "fredagsmys"-kläder, poserandes framför en grottvägg.
  En härligt neutral grön t-shirt och ovanpå det en avslappnad grå "hoodie". Runt halsen hänger ett smycke inköpt på H&M's accessoaravdelning för män.
  Håret är borstat, ser lite flottigt ut, men på det stora hela verkar Olof jävligt nöjd. Kanske nyss tagit en öl, kanske fått reda på att flickvännen är gravid osv.




Här ser vi mig, i ännu inte så långt hår. Den här bilden är från i höstas eller somras någon gång, och jag smuttar på en grön drink iförd en av mina rutiga skjortor.
   Festivalbanden man kan ana till höger om drinkglasets fot är avklippta sedan länge, då det är sådant man har på sig om man är glad-o-hög, inte psyk-o-låg. 

(Nej, jag har inte kommit på det själv, har har stulit det från facebook.)

På bilden kan man också tydligt se mina framträdande hårvikar. Det pågår en liten debatt om huruvida det passar att ha långt hår när man har såpass djupa hårvikar som jag har. I mening måste mina vikar vara mindre än en standardavvikelse från det normala, men jag har träffat människor som varit helt förundrade och viskat till mig:
"Hur vågar du ha en sån utmanande kort frisyr med DE DÄR hårvikarna?"
 Varpå de försiktigt och i skymundan drar bort lite av sin lugg och blottar sina vanligtvis dolda hårvikar.






Här har vi en till bild på mig i rutig skjorta, och med snarast groteskt kort hår, och skägg med för den delen. Vid tillfället hade jag rakat av mig skägget, men inte mustaschen. Det syns inte så mycket på bilden, och det gjorde det inte i verkligheten heller, då jag har så ljus mustasch.


Och redan som liten hade jag rutig skjorta. Där ser man.

/Smacks

Kommentarer
Postat av: Kejnao

haha, den här bloggen har en hel del minst sagt intressanta infallsvinklar.

2008-12-18 @ 18:33:26
Postat av: Kejnao

och btw. Faktumet att skogshuggarskjortor är av materialet flanell minst lika viktig som deras rutiga mönster. Alltså, mer flanellskjortor, smackintosh!

2008-12-18 @ 18:35:55
Postat av: cicci

nu är ju detta en lite sen kommentar, men jag tycker faktiskt du dömer olof lite väl hårt. halsbandet han har kommer från taizé och tyder på att han är en from man med ett inre djup. jag känner inte riktigt att du framhäver dessa sidor av olof i din beskrivning.

2009-01-30 @ 15:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0