Hår och sånt.

Idag slog det mig att detta kanske lika mycket är en resa in i våra inre som det är en resa ut i vårt hår. I och med att vi vill undersöka hur vi och vår omvärld förändras i takt med vårt hår, så bidrar det till ett ökat introspektivt fokus.

  Jag har ännu inte fått så många kommentarer om mitt hår, fastän jag tycker att skägget börjar se väldigt stort och ovårdat ut. Om jag vill kan jag fortfarande ha ståfrisyr, och i helgen när vi hade pokerkväll med maffiatema lyckades jag med en ganska så fin backslick. Om jag drar ner luggen når de längsta hårstårna nästan in i ögat.

Vidare har jag funnit stöd åt min hypotes att det är niez med långt hår. Från wikipedias hår-sida:

"Huvudets hår skyddar dock mot UV-ljus och kyla men antropologer spekulerar om att den funktionella signifikansen av långt huvudhår är obefintlig och att det är en biprodukt av sekundärt naturligt urval (kanske till följd av sexuell selektion) då långt hår är ett tecken på hälsa och god nutritionell status."



Man brukar säga att hår växer 0,4mm per dag. Det blir:

2,8mm i veckan
12mm i månaden
146mm om året

/Smacks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0