Flyttstädning

Idag packar jag ner mina prylar i lådor. På måndag ska jag flytta till en lägenhet ungefär 20 meter ifrån där jag bor nu. Förstahandskontrakt, gratis el, sweet lief osv.

   När jag flyttade till Lund tänkte jag att jag inte skulle ta med så mycket prylar för jag skulle behöva flytta så många gånger ändå. Detta är tredje gången jag flyttar i Lund och ändå har jag jättemycket prylar helt plötsligt! Jag gick till Willy's och köpte 4 stycken bananlådor som jag trodde skulle räcka. Jag bar dem framför mig som ett torn hela kilometern från Willy's.
    Likväl behöver jag fler lådor.



I mitt nya crib har jag dock inte tänkt att ha det lika stökigt som jag haft det här. Men likväl måste inredningen passa min nya långhåriga personlighet. Jag har alltid varit ett fan av naturfärger och stilrenhet, men nu känner jag en dragning åt det mer bohema också.

   Saker en med skägg och långt hår bör ha i sin lägenhet:

1. En skivsamling och en fet stereo
  
    En riktigt en, inte bara massa mp3 på datorn. Helst ska det vara vinyl också. Jag har en skaplig skivsamling hemma på landet som jag ska ta hit. Mycket Marley och Kent. Jag har nästan allt som Kent släppt, och fastän jag inte gillar dem lika skarpt nu så kan jag ju inte sluta samla.
  Alla Metallicaplattor har jag också, förutom den senaste. De känns inte lika viktiga, plus att de kan dra min personlighet mer åt det "onda" långhåriga hållet. Hårdrockare har ju som bekant ofta långt hår, men det är inte den typen av hår jag är ute efter här.

2. Minst en poster med ett av följande teman:
 
   Jimi Hendrix eller liknande musiker
   Pulp Fiction
   Någon festival
  Någon typ av duk eller filt som hänger på väggen med ett konstigt mönster. (Tveksam här alltså, men måste jag så måste jag.)
  Politiskt budskap

3. Blockljus
   Säger sig självt.



Dagens Smacks. Lägg märke till den uppknäppta rutiga skjortan.


Vad gäller skägget tror jag att det är inne i en period då det blir tjockar, inte så mycket längre. Sen är det svårt att veta också, när det är så långt som det är nu, hur mycket det växer. Har man en bar haka ser man ju direkt om det växer en halv millimeter.
   Håret blir snyggare och snyggare när jag har min flat-cut. Men samtidigt är jag dålig på att bry mig om mitt hår. Jag har inte köpt en enda hårprodukt än. Varken balsam eller saltvattenspray. Det enda jag har är en flaska dubbeldusch, och den är till för BÅDE håret och kroppen.

     Jag har ju ingen egentligt frisyr heller, eftersom jag inte fixar med det speciellt mycket, och jag klippte ju mig senast i slutet av augusti.




 /Smacks 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0