OH, TEH SWEET LIEFZ!

Igår var jag alltså och repade med mitt nya band. Det verkade som om jag var med i bandet direkt och att det inte ens var någon provspelning. De var sköna snubbar allihop. 3 jugoslaver, en tysk och en grek/serb. Bandstämningen infann sig ganska så direkt, och de sedvanliga pikarna haglade genom luften.

  Ingen nämnde dock mitt skägg, och jag antar att det är för att det i deras kretsar inte är något ovanligt med ett tjockt och frodigt sådant. Men det fick dem antagligen att tro att jag var äldre än jag är. De här grabbarna var ju 30 - 40 med fruar och barn.
   De frågade vad jag pluggade, och jag svarade psykologi. Det räcker så, för nu iallafall.

Så vi repade, chillade, drack läsk osv. Det verkar som om vi ska repa in ett helt set, typ 20 låtar, som vi ska lira och välja mellan på spelningar sen. Den 16 februari är första giget, så det är långt tills dess.

  Alla var svinigt grymma på sina instrument, de tre juggarna har tidigare lirat "Balkanmusik", tillsammans. De har kompat extremt kända musiker och sångare från Balkan. Jag kan inget alls om balkanmusik förutom att det går snabbt som in i helvete. Som tur var kunde de spela reggae också.

    Jag har också lagt vantarna på en lägenhet som jag ska flytta in i den 1 februari, och sammanfattningsvis kan man säga att saker går min väg.


  Vi har fått en läsarfrågar här på bloggen:

 Postat av: Hemlig frågare
"Smack, vad använder du för wax för att få det att se så mjukt och luftigt ut men ändå inte blött och fett?"

 2009-01-08 @ 12:35:08


Jadu, hemlig frågare. Detta är en liten vetenskap faktiskt. Jag har två strategier, nu på sluttampen av min "ståfrisyrskarriär".
    För det första handlar det mindre om vax än om duschtekniker.  Vax är något jag aldrig använder, förutom om jag ska ha en fet backslick, i skämtsammanhang då, som på den här bilden, från en pokerkväll med tema "maffia".

Jag längst till vänster.


Jag kan få mitt "mjuka och luftiga men ändå inte blöta och fettiga" hår på två sätt.  Vi börjar med duschen.

   Ibland duschar jag utan att schamponera, och ibland schamponerar jag (Vidrigt ord, schamponera). Om jag använder schampoo så bli  håret väldigt trist efteråt, tunt och flygigt liksom.
   Om jag inte använder schampoo blir det mycket mer volym i det. Problemet är ju om det är jävligt skitigt, då vill man ju använda schampoo så att det blir rent.
  Om jag duschar med schampoo så torkar jag håret direkt efteråt, gärna med hårtork om det finns till hands. För att sedan "styla" håret direkt, för att slippa "Emil i Lönneberga-looken", som jag annars så lätt får.


Tänk er utan keps.


Och då använder jag hårspray, enbart, om jag vill känna mig fin. Annars låter jag det vara som det är, och står ut med "Emil-håret" i en dag. När jag sedan vaknar dagen efter så ser håret ut ungefär som om jag hade haft hårspray i direkt, fast snyggare.

 Så "Hemlig frågare", min hemlighet är att jag inte använder något Wax alls! För det finns inget värre än blött, vaxfettigt hår.

 Nu är frågan: Vem är "Hemlig frågare"!?


Håret




Mustaschen är så stor så den är out of focus!




Nu ska det pluggas och sånt, för bara för att man har fint skägg och hår kan man inte strunta i skolan. Jag måste ju ha en kärriär att falla tillbaks på den dagen när håret inte har sådan dragningskraft längre.

JAH BLESS.

/Smacks



Tubat från musikalen "Hair".


Kommentarer
Postat av: Jimson

Du är som klippt och skuren för denna (b)lu(o)gg och det är ett sant nöje att läsa om hårisånt! Kanske är det att ta i, kanske inte...men skulle man möjligtvis kunna Kalat detta för maniskt? (hurivida jag syftar på hårväxten eller mina misslyckade försök till coola ordvitsar låter jag vara osagt...)

2009-01-09 @ 22:12:09
Postat av: Smacks

Haha, du upphör aldrig att imponera. Jag kan bara tänka mig alla konstiga konstellationer dina neuroner är sammankopplade i för att lyckas med detta konst(iga?)stycke.

2009-01-10 @ 09:37:37
URL: http://letitgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0