En kulturell dag

Idag bestämde jag och min kusin Hank oss för att vara lite kulturella. Vi började dagen med en riktigt fin frukost, på Condeco på Linnégatan, som bestod av en stor latte (såklart) och en fin fralla. Sedan begav vi oss via 6ans spårvagn mot Korsvägen. Där skulle vi besöka Världskulturmuséet. Där inne gick vi runt och hade ganska tråkigt, det enda som var bra (enligt oss) var en old school hiphop/grafitti-utställning. Det bästa förutom det var såklart när jag spöade Hank i en match foosball (3-1, jag gjorde även ett självmål). Med tanke på utställningen som vi gillade, så håller jag i skrivande stund på att ladda ner filmen Wild Style (en gammal hihop-rulle från -83) som jag och Hank tänkte titta på imorgon.

Efter vårt besök på Världskulturmuseet åkte vi tillbaka mot linnéplatsen för ett besök på Göteborgs Naturhistoriska museum. På vägen dit hände en ganska rolig sak. Vid Chalmers-hållplatsen kommer det fram en gubbe och berättar för den kvinnliga spårvagnschauffören att en gubbe längre bak i vagnen beter sig konstigt och inte svarar på tilltal. Chauffören väljer att gå bak och titta till honom vilket senare leder till att hon tillkallar ambulans. Jag blickar lite senare bak i vagnen och ser att gubben är totalt förvirrad och tar av sig sina byxor och sitt underställ och sitter där i kalsonger. Chauffören försöker säga till honom att han inte ska ta av sig, då får han psykbryt och börja skrika och svingar näven mot henne (hon hade inga problem att dodga eftersom han var gammal och långsam). Efter 10-15 minuter kommer ambulansen och sen var det inget mer med det.

Inne på Göteborgs Naturhistoriska museum gick jag och Hank mest runt och diskuterade vilket djur som var bäst ergonomiskt utformad för att man skulle kunna rida på det och vilken fågels frisyr som var mest lik Tintins.
Det såg inte ut som att de uppdaterat någonting där inne sedan 80-talet, så mycket kändes väldigt förlegat.
Vi kom fram till att många av de människor som stoppat upp djur som finns där måste varit fulla eller haft en dålig dag på jobbet. Vissa uppstoppningar såg för jävliga ut och man kunde inte hålla sig för skratt. Den fulaste var nog en haj som såg ut som han hade fått ansiktet intryckt i rövhålet på en blåval och formats av detsamma.


Så här ser jag ut idag:





//Pude

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hett!

2009-01-18 @ 20:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0