Gott nytt hår.

Jag tänkte egentligen om 2008 som ett kasst år. Ett icke-år, där jag mest bara flummat runt och inte gjort speciellt konstruktiva eller bra grejer, och absolut inte sånt som varit karaktärsdanande.

  Men så satt jag i bilen i natt. Jag flög fram genom de mörka skogarna på väg hem från - den för min del nyktra - nyårsfesten, lyssnandes på The Killers "Human", och jag tänkte: Jag har nog ändå gjort en del grejer, eller åtminstone förändrats en hel del under 2008.

  Jag har (I ganska så kronologisk ordning) :

Blivit 21

Köpt nya häftiga glasögon

Börjat spela trumpet

Fått en morfar mindre

Förvandlat min flickvän till en vän

Flyttat två gånger

Dyrkat Zlatan mer och mer

Slutat jobba med att göra lådor av wellpapp

Flyttat till Lund

Börjat försöka bli Psykolog

Vunnit 100 kronor i poker

Blivit kontaktad av ett RIKTIGT reggaeband som jag ska spela trumpet med

Börjat på allvar tycka om:

    Bright Eyes
    Arcade Fire
    Bruce Springsteen
    The Killers

 SKAFFAT SKÄGG, LÅNGT HÅR OCH TOFS.

För övrigt funkade skägget fint på nyårsafton, och nedan följer lite bilder på hur det såg ut:



Notera 3D-hologrammet som sitter på insidan av garderobsdörren, samt den fina, franska slipsknuten.



Som avslutning får ni läsa vad jag och Pude gjorde i söndags.

Söndagen började med att Pude skulle ta bilder på mig i jägarmundering inför projektet: "Den ensamme jägaren." Efter det kom Simon, Gutten, FamilyMan och Frank.
   Vi skulle grilla, och Frank hade berättat för Simon om en karusell som finns mitt ute i skogen. En gång i tiden drevs den med hjälp av ett vattenhjul i en forsande bäck. Nu är den gammal och funkar inte längre. Men den har fortfarande sin charm i att vara en läskig gammal karusell mitt i skogen.

    Jag själv hade varit där en gång innan när jag var liten. Så vi gjorde den sedvanliga rotfruktsblandningen i aluminiumfolie och begav oss iväg. Först körde vi i våra bilar några hundra meter in på en skogsväg, sedan ställde vi bilarna och gick. Tyvärr kom vi från fel håll, och var tvungna att korsa bäcken (Som var ganska bred). Det fanns en liten bro, i form av två isiga plankor. Simon kröp vettskrämd över, och hittade på andra sidan en stege som vi andra använde för att korsa strömmen.

   Väl framme visade det sig att karusellen inte hade hästar och andra djur man kunde rida på. Den hade bara helt vanliga bänkar. Vi gjorde upp en eld och började tillaga maten. Under tiden försökte vi räkna ut varför karusellen slutat funka. Vi hittade en "port" där man antagligen stuckit ner plankor för att fördämma, och på så vis leda om vattnet, och självklart var vi tvungna att försöka göra det. Till en början gick det bra, men strömmen var alldeles för stark, plankorna för hala osv. Vattnet steg en bit, men inte så att karusellen började snurra.

   Sen åt vi, kröp tillbaks över bäcken, åkte hem till Simon och lirade jazz.

Jägarbilderna får ni säkert ta del av senare.

Gott nytt 1984!

(Creds till Jimson för ordvitsen i rubriken.)

/Smacks

Kommentarer
Postat av: Josse

Sicken stilig man det har blivet av pojken i Tiger ( i Nalle Puh)-tröjan! Men du är alltid Tigerpojken för mig makkan!:D

2009-01-03 @ 20:04:33
URL: http://april.blogg.se/
Postat av: Marcus

Haha, att du kommer ihåg det. Tack!

2009-01-03 @ 21:10:03
URL: http://letitgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0